dijous, d’agost 24, 2006

Pequín 2006 - Tercer dia

El segon dia vam anar a dormir bastant aviat perquè aquest tercer era bastant cultural i de bastant trot que diguéssim. Per començar el dia ens vam aixecar a les 10 i vam anar cap a la Ciutat Prohibida (un lloc que no es pot deixar de visitar si vas a la Xina). Esta al vell mig de la ciutat de Pequín, hi havia molta molta i molta gent visitant aquest lloc, principalment eren grups de xinesos (turisme intern), de estrangers doncs ni havia però passaven bastant desapercebuts amb tant xinès suelto jeje. Vam estar dos hores llargues donant voltes per dintre, visitant cada indret de la Ciutat Prohibida, moltes fotos i molta calor vam passar, desprès de visitar aquest magnífic lloc vam quedar amb en Xenca que havia tingut que anar a fer un encàrrec, vam quedar a l’entrada de la Ciutat Prohibida i ens vam adreçar cap al davant que hi havia la plaça de Tianamen. Una curiositat d’aquesta plaça, com feia calor doncs amb en Xenca ens vam treure la camiseta i anàvem per la plaça sense camisa i de cop va vindré un Xinès i es va treure també la camiseta i ens va dir que es volia fer una fotografia amb nosaltres (com portàvem molt poc al país hi ha coses que te sobten i aquesta va ser una que se’m va quedar reflectida), als Xinesos els i agrada o mirar o tirar-se fotografies amb els estrangers, aquesta no seria pas la primera ni la ultima amb tot el viatge que ens tiràvem amb xinesos. Aquesta plaça te una cosa curiosa també, que a les 5 del mati aixequen la bandera xinesa cada dia i també es una cosa maca de veure però que nosaltres no vam poder fer. Al acabar de la plaça ens vam dirigir cap al hutongs de Qianamen (es un barri bastant típic que esta al costat de la plaça), aquí dintre hi havia un mini mercat que venien roba i souvenirs. Vam estar una estona per aquí al mercat mirant coses i fent alguna que altra compra, ja per aprendre més el regateig a Xina. Ens vam adentrar per dintre dels carreronets per veure de més a prop les cases típiques on viu la gent, vam entrar fins i tot dintre d’una casa d’una dona que era professora d’Inglés i en aquell moment estava fent classes a 2 nens petits, ens va ensenyar el seu petit pis dintre d’aquest barri i diu que dintre d’un temps lo més segur que els facin fora perquè ara començaran a remodelar els edificis (típic, remodelar per construir altres coses a sobre...). També vam menjar a un lloc d’aquest carrer que dic, el menjar era prou bo. Desprès a la tarda vam anar al parc de Beihai, un bonic parc que es tenia que pagar per entrar (qui o diria que a la majoria dels parcs es tingues que pagar, deu ser per protegir-los o ves a saber...) molts boniques vistes i molta natura. Quant vam acabar de visitar el parc vam anar de nou de compres al mercat de santilun (això era com casa nostra, ja ens coneixien les dependentes de la majoria de botigues jeje). A la nit tocava sopar a un lloc diferent i ens vam dirigir a un Restaurant Tibeta on juntament amb l’espectacle vam poder sopar i disfrutar de la nit.

Fotografies de la ciutat prohibida

La plaça de Tianamen

Una estatua dintre de la plaça de Tianamen

Un edifici que em va fer gracia perque estava just al costat de la plaça de Tianamen

El David va comprar una hamburguesa i aquí podeu veure la caixa.

Obres i més obres...

Aquesta tanca que hi ha la ma esquerra i posa que aquesta zona sera restaurada i demès... lo que explicat anteriorment.

El carrer on ens vam endinsar en buscar d'alguna cosa.

Obres i obres com dic per els carrers, aquesta fotografia tambe fa gracia perque en pocs metres quadrats doncs hi havia molts xinesos treballant, no m'estranya que amb 4 dies o tinguin fet tot jeje

Dintre de la casa de la profesora d'ingles, ens va rebre com si fosim familia... jeje

Vista exterior de la casa

Ja dintre del parc hi havia aquesta presiocitat de llac.

Unes nenes que voltaven per allà al parc (no se si demanaven diners o no, ara no recordo)

Vegetacio sobre de l'aigua.

Hi havia varies persones que es dedicaben a escriure amb aigua sobre el terra, i escribien noms o signes, el Xenca o va fer i li va quedar prou be.

El sopar del Tibeta amb l'espectacle com he dit.