dimecres, d’agost 23, 2006

Primer dia - Arribada a Pequín

Vam sortir de Londres amb un vol que feia escala a Alemanya que un cop allà només va aterrar i vam tindré 10 minuts contats per canviar d’avió i tornar-nos a enlairar per anar cap a Pequín.
L’arribada a Pequín va ser de l’estil que vam patir l’any passat a Cuba. L’avio va aterrar sense cap tipus de problema, el que si que hi havia era molt boira mentre estàvem aterrant i jo estava mirant en aquell moment per la finestra i de cop vam aterrar, un bon susto em vaig emportar perquè de no veure res a tocar terra impressiona una mica jeje. Vam entrar dintre de l’aeroport i just entrar jo sentia un soroll molt fort i no sabia de que podia ser, vaig pensar que podia ser l’aire condicionat a tota bufa però no en vaig fer cas, vam entrar una mica més en dins de l’aeroport i això que miro per una finestra i veig que estava diluviant molt, tot seguit vam anar a buscar les maletes i al cap d’una estona van sortir-ne algunes, les nostres per no variar no van sortir... això que vam veure el Xenca que estava ja esperant-nos i va parlar amb un home de seguretat que el va deixar entrar a la zona de recollida de maletes i ell ens va dir que les nostres tardaven perquè com estava ploguent molt doncs no les podien treure de l’avio i així ens vam estar esperant més de mitja hora. Un cop vam tindré les maletes vam agafar i ja vam sortir de l’aeroport en busca d’un taxi, ja podíem anar esperant el taxi ja que no arribae per culpa de la pluja que havia deixat molts carrers i carreteres inundades i els cotxes no es podien moure, vam fer una hora de cua per esperar un taxi que al final ens va tocar el torn i en vam poder agafar un, un cop a dintre vam sortir de l’aeroport i de cop ja ens vam parar, una gran cua de cotxes (això era la nostra benvinguda... no cregueu? xD) que es movia molt a poc a poc, el més bo es que ja no plovia. El primer que vam fer va ser anar a veure un pis per llogar que ja havia mantingut paraula en Xenca i així va ser, el taxi ens va portar a lloc i un noi ja ens estava esperant a la porta de l’edifici. Van ser 14 plantes les quines vam tindré que pujar amb ascensor, un cop adalt el Xenca va estar parlant amb ell dels preus i les condicions del pis, el preu ja el van tancar però faltava una cosa, un llit més ja que només hi havia lloc per 2 persones més una altra però que aquesta podia aixecar-se amb una mica de mal jejeje, així que va regatejar un llit nou de trinca que al cap d’unes hores ja estaria muntat. Desprès de firma uns papers i haver pactat un pis amb un noi i sortir de la res 3 persones més que miraven i també opinaven (semblava de pel•lícula aquell moment), ens van donar les claus del pis. Era el mitgdia i un cop deixades les coses en aquest pis vam esperar una estona a que arribes en Pol (Un noi de Canada), un cop va arribar ens vam presentar i ell es va quedar a descansar i nosaltres ja vam sortir a donar una volta per la ciutat, com aquell que diu per no perdre temps jeje. Vam parar a menjar alguna cosa a un bar que vam trobar, us puc dir que el bar ja tenia la seva forma particular de estil Xinès (això creia jo), el Xenca va demanar uns quants plats variats, alguns dels quals ens vam menjar sense fer el lleig però altres no ens vam poder menjar perquè no es veien... (sense comentaris xD). Desprès de menjar vam seguir la nostra ruta caminant una mica i ens va ensenyar el mercat de SantLitun, es un mercat bastant gran on pots adquirí tot tipus de roba, bambes, cinturons i tot tipus de complements com ara també souvenirs. Allà a dintre ja i vam perdre un parell d’hores mentre miràvem cada botiga a ver que tenia i que deixava de tenir, alguna que altra compra ja va caure i això que només era el primer dia. Vam tornar cap al pis on ens vam canviar de roba i vam tornar a sortir per anar a sopar a fora. Vam anar a menjar “Pote Mongol” a al barri de Gui Jie, es un barri tot ple de restaurants i bars, nosaltres vam entrar al primer que vam trobar i vam estar tota la estona sols, allà a dintre ja va aparèixer en Matias, vam estar prenent cerveses xineses, vam menjar Pote Mongol (No tinc fotos però quant les tingui ja les posaré). En aquest sopar també vam brindar bastantes vegades perquè una cosa que volíem fer ja estava completa que era arribar a Xina i vam demanar una botella de “Argoto” on amb xupitos va baixar ràpid, però en Matias va dir que no era gaire bo aquest i va demanar una altra botella d’un de més car que deu ni do lo bo que era i lo ràpid que pujava al cap jajaja. Despres d’estar una bona estona en aquest Bar-Restaurant vam anar cap a un Karaoke on a l’entrada hi ha una botiga i allà compres el que vols per la teva sala que te lloguen, així que nosaltres vam agafar unes quantes cerveses i alguna coseta per picar i ens vam dirigir cap a dintre, les cançons que hi havia o eren en angles o en xinès. La festa es va prolongar fins ven entrades les 6 del mati on al sortir ja era ven be de dia (sobre les 5 i poc ja es fa de dia allà), al sortir com encara anabem una mica contents (ja m’enteneu xD) vam marxar caminant cap a casa per descansar una mica, penseu que des de que vam arribar no haviem descansat res de res i ja el primer dia ens vam muntar la gran farra. (Falten fotos ja que no vaig portar la camera jo, però un cop les tingui ja les posare).

Primers contactes amb el mercat de SantLitun, uns pantalons Fubu que vaig trobar, m'anaven una mica justos jajaja

Vista desde el pis

Sentat sobre el llit nou de casa

Jo creia que no hi havia bicicletes (mentida xD, aixo es el parking de les bicis del nostre edifici. (Casi res).

Tipics cartells de Telefon public

Les matricules d'allà, si eren amb el fons de color blanc eren de militars.

Una altra vista des de el nostre pis.

Aqui unes quantes fotografies del piset que vam llogar a Pequín, perque us feu a la idea on viviem jejejeje.