dimecres, de maig 30, 2007

Crònica de les eleccions 2007

Ja o tenia previst de posar una opinió sobre com han transcorregut aquestes eleccions a la nostra ciutat, però el temps em mata i poc que en tinc l’aprofito per fer d’altres cosetes.

Aquestos dies passats hem pogut veure la nostra ciutat plena de plafons plens de cartells, també les faroles cadascuna amb la seva preferència de cada partit de posar-ho i fer lluir la fotografia de cada representant principal del seu partit. Hem pogut triar tot tipus d’actes, siguin politics, joves o per als més menuts de la casa perquè els politics féssim una mica de campanya i així aprofitar el vot del carrer. Jo mateix he anat algun acte de ERC com el del cinema Guiu o fins i tot el de joves que varen fer a la mateixa biblioteca on varem poder disfrutar de bona musica i bona companyia. També estat i no m’amago pas, al acte que va muntar el PSC a l’escorxador, ja que ens va vindre rodo al acabar del d’esquerra doncs varem anar cap al del PSC on vam fer una copeta i varem poder menjar coca i xocolata (va ser una nit alternativa que diguem). La gent no sabia molt be a qui votar, hi havia molt indecís, molt callat i molt fidel al seu partit o persona (que es lo que es sol mirar aquí a la nostra ciutat i d’altres mes o menys grans que no es mirar tant el partit polític). Jo d’entrada ja o tenia suposat a qui votar, ja o sap prou el Jordi que tenia el meu vot, li vaig confirmar per telèfon i tot, vaig donar apoyo al principi de la campanya amb les joventuts on vam buscar idees per afrontar el programa i candidats per formar la llista, la cosa anava rutllant. Tinc que dir que la campanya la vaig notar una mica freda en tots els partits, on podia ser un acte que hi hagués gent i de cop en un altre acte del mateix partit que no hi hagués gent... per això hi havia molta gent indecisa, però clar no ens podem basar en una campanya que dura pocs dies, sinó el treball que han fet o faran en els pròxims 4 anys. Si tinc que ser sincer, no m’esperava una baixada tant forta (si li podem dir així a reduir 2 regidors) de ERC a la nostra ciutat i una pujada dels convergents (CIU), potser hi ha coses que no han sortit com molta gent ha cregut en aquesta legislatura de 4 anys (qui o diria que han passat tant ràpids eh?). Els resultats han estat els següents: PSC 6, CIU 5, ERC 4, ICV 1 i PP 1, s’han presentat per primera vegada els verds (ICV) i n’han tret un, els tenim que felicitar, els del PP que voleu que digui ja que sempre tenen els seus votants fidels. La participació va ser bastant baixa per no dir que no va arribar ni al 50% m’han dit (no puc estar-ne segur), la gent no va anar a votar, els joves estaven a les seves capitals apretant els últims dies que els hi queda d’aquest curs, bastants vots en blanc també hi van haver, la gent no s’ha implicat molt que diguéssim. Ara nomes falta que els partits parlin, negociïn i pactin que faran aquest any, per els propers quatre anys. Molta gent pensa que ara serà al reves, que manaran els convergents i formaran govern amb els d’esquerra, tindrem que esperar en els pròxims dies per veure el que passa. En resum tinc que dir que la gent ha passat factura al candidat d’esquerra Jordi Ausas, potser com molta gent sap a les anteriors nomes van votar al Jordi perquè era el canvi que més papers tenia per entrar i per això van pujar un nombre de regidors importants fins al nombre de 6 i ara han baixat fins a 4, esperem als pactes possibles “PSC+CiU; CiU+ERC; PSC+ERC”, que es pensin be les coses i així podrem tindre 4 anys més un govern que sigui bo.