dilluns, d’octubre 02, 2006

XXI edició del Concurs de castells de Tarragona

Desprès de haver anat el dissabte a Tarragona de compres i la nit de dissabte vaig anar al cumpleanys de l’Ivan i vaig plegar a la 1 del mati, a les 5 del mati ja no era persona, aquesta hora era l’hora que em vaig aixecar per marxar a les 5:30 cap a Tarragona de nou per anar a veure el concurs de Castellers que es celebra cada 2 anys. El viatge només es va compondre de tres persones, Marí, Culbert i jo. El viatge fins a Tarragona es va fer bastant curt ja que vam estar parlant casi tot l’estona amb el Culbert, un cop vam arribar a la ciutat ens vam tindré que posar amb contacte amb la Eli perquè ens facilites les entrades per entrar al recinte. Un cop vam adquirir les entrades per un mòdic preu de 3euros vam poder entrar cap a dintre ( cal dir que abans vam anar a pendre un tallat i vam comprar algun que altre entrepà per menjar a dintre), a dintre vam agafar un bon lloc amb la gent de la colla castellera de Vilafranca del Penedès, aquest any eren els favorits de nou. Així que un cop asseguts vam esperar a que s’anés emplenant la plaça de bous de Tarragona i mica en mica també anaven entrant les colles castelleres al centre de la plaça per poder fer les demostracions. No sigui dit que mentres esperabem a que comences el concurs la gent de Vilafranca va començar a repartir bufandes de la seva colla i jo tot decidit vaig anar a buscar-ne unes quantes, cosa que fins al nostre lloc només ni van arribar 5 de un bon rapat que ni tenia, i a les nostres mans només en van arribar 2 (una per Marí and Culbert i l’altre per mi). El concurs va durar aproximadament fins les 16h-17h de la tarda, vam poder veure grans castells en tot moment i la clara rivalitat entre els Castellers de Vilafranca i els de Valls, va ser tot un espectacle cantar, cridar, aplaudir, xiular... per tornar a repetir d’aquí 2 anys quant es torni a fer de nou el concurs. La plaça al principi s’emblava que no s’acabaria emplenant però al final es va emplenar del tot i feia un bon goig de veure. Quant va acabar el concurs desprès de tantes hores allà a dintre i només anant una vegada al servei vam poder marxar a buscar un cinema per veure una pel•lícula de tarda, al primer multi sales que vam anar començaven bastant tard i vam decidir anar fins a Reus, però per el camí vaig pensar d’anar a un altre multi sales que i vaig passar el dissabte, així va ser ens vam tindré que esperar 20 minuts però vam poder veure la pel•lícula de Click, quina gran comèdia deu meu, aquesta si que la teniu que veure perquè riureu molt. Un cop finalitzada la pel•lícula ja vam pujar cap a la Seu on arribàvem sobre les 23h de la nit.

Tinc que donar les gràcies a la Eli perquè en tot moment ens va informar de com anava el mon casteller. També les gràcies al Guti per aconseguir les entrades, que faríem sense tu nen, a ver si al següent concurs pots venir. I al Culbert per anar-hi que sinó no hi hagués pogut anar.

Els Campions del concurs van ser: Castellers de vilafranca

Aquí les fotografies del concurs de Castellers:

Era aviat encara i la cosa s'anava calentant

 
 

Una mica més tard

 

Aquí ja estava casi tot ple


 

Catalonia is not Spain, no i podia faltar una pancarta aixi.

 



Nosaltres

 

Moment de cantar els Segadors

 

Minut de Silenci per la Mariona, petita castellera que va morir fa poc.

 

El mural de la senyera.

 

Aquí comença el concurs.



 
 
 


 
 
 


 
 
 


 
 
 


 
 
 

Abans de donar per finalitzat el concurs, totes les colles van fer una torre.


 

La plaça de bous des de fora.

 

De tornada vaig poder fer la foto al semafor del poble de Solivella, curios no?

3 comentaris:

Fubu ha dit...

Yaps... el ultim no el tinc, no debia sortir la foto o alguna cosa 0_o pq tinc com esta contruit el pilar de sota pero no la figura del castell... que raro. Salut

quick ha dit...

Eeeei!!
Quina enveja!! M'hagués encantat anar-hi pero després de la festa de dissabte nit... no estava com per anar fins a Tarragona, quina llàstima, amb el que m'agraden els castells ;( Bé d'aqui 2 anys aviam si hi puc anar!!!
Xaaau!!
Records desde Papiol city!!!

Fubu ha dit...

Marta!!! Ostia jo vaig sortir fins la 1 del mati de festa eh! i despres a les 5 de peu per anar cap a Tarrgona dona :P Pero bueno a vere si d'aqui 2 anys i pots anar que de pas veuras les noves obres que volen fer a la plaça de braus, que la volen mitg tapar, a vere que faran. Salut Marta.

Igualment records desde el Pirineu!